bishop, dobra, widzę, że tak czy tak to wiesz swoje i nikt Cię nie przekona, że "czarne jest czarne, a białe jest białe" wobec czego ja pasuję...jak chcesz to jeździj sobie po swojemu, kto Ci zabroni, pytanie jak się skończy taka jazda...
Kurs prawa jazdy.... Jak zachowac się w tej sytuacji....
Zwiń
X
-
Gość
walic to wszystko przeciez mamy zasade "ograniczonego zaufania" i w sumie jezdzac po naszych drogach powinna byc najczesciej stosowana.
PS. I tak obstawiam wersje Leonaa :diabelski_usmiech
Komentarz
-
Golas27, raczej powinna być braku zaufania :diabelski_usmiech
[ Dodano: Sob 31 Sty, 15 20:04 ]
Zamieszczone przez bzyq_74Jadąc główną skęcającą pod kątem prostym nie daję kierunkowskazu - bo po co !?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bishopZnowu mi pomagasz :lol: twierdzisz że omawiana droga główna nie jest zakrętem , czyli jest prosta lub prawie prosta,
Zamieszczone przez bishopwięc po co chcesz jadąc po niej migać kierunkowskazem, skoro nie wybierasz jazdy w innych możliwych kierunkach, o czym informuje tabliczka T-6
Nie chce mi się już tego więcej tłumaczyć polecam tu zajżeć od 2.1.2. albo kodeks Drexlera, może jaśniej będzie wytłumaczeone.
Zamieszczone przez Golas27przeciez mamy zasade "ograniczonego zaufania" i w sumie jezdzac po naszych drogach powinna byc najczesciej stosowana.
Zamieszczone przez rafikiGolas27, raczej powinna być braku zaufania :diabelski_usmiech
Wprowadzili szkolenia zawodowych co 5lat, a tu jak widać z kat.B powinno się też przechodzić obowiązkowe szkolenia minimum co 5lat
Ps. Ja to jestem ciekaw jak idzie żonie kolegi Busku, i czy w ośrodku gdzie się uczy wytłumaczyli coś w związu z sygnalizowaniem na tym skrzyżowaniu?Załączone pliki
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rafikibishop, dobra, widzę, że tak czy tak to wiesz swoje i nikt Cię nie przekona, że "czarne jest czarne, a białe jest białe" wobec czego ja pasuję...
Leonn , czy Ty nie przesadzasz ,żeby zdanie rozbierać na części i cytować po kawałkuops: , "prawie prosta" zastąp sobie "przebiega po łuku".
Ciekawe na podstawie której strony tego dziennika ustaw co zaąłczyleś, wyrobiłeś sobie taką opinie :szeroki_usmiech
Wprowadzili szkolenia zawodowych co 5lat, a tu jak widać z kat.B powinno się też przechodzić obowiązkowe szkolenia minimum co 5lat
Jeszcze nie skończyliśmy z jedną sytuacja /ten łuk z 2 bocznymi/ a Ty już nowe wstawiasz, do wakacji się nie wyrobimy :lol:, ale brawo strzał w stopę, jeżeli przebieg drogi jest faktyczny, to tam żaden kierunek nie przebiega prosto, a przypominam że Ty Każdy zakręt i łuk świecisz kierunki.
Komentarz
-
-
z ciekawości poszedłem o krok dalej , i napisałem do Wojewódzkiej do Katowic do komendanta drogówki, z prośbą o ocenę , otrzymałem odpowiedz że przekazują sprawę do właściwej jednostki czyli do KMP w Jaworznie , dziś otrzymałem pismood z-cy komendanta z ich komentarzem.
W skrócie :
art 22 ust 1 pkt 5 ustawy Prawo o ruchu drogowym nakłada obowiązek zawczasu i wyraźnie sygnalizować zamiar wykonania zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestania sygnalizacji po zakończeniu manewru. Oraz że sygnalizowanie nie zwalnia z innych obowiązków związanych z tym manewrem. np sygnalizowanie zamiaru zmiany pasa ruchu nie upoważnia wjazdu na sąsiedni pas. Kierujący ma obowiązek ustąpienia pierwszeństwa i zachowania szczególnej ostrożności.Konstrukcja skrzyżowania może budzić kontrowersje jednak przytoczona ustawa mówi że każdy kierujący w sytuacji zmiany pasa ruchu lub kierunku jazdy jest zobowiązany do włączania kierunkowskazów. Z praktycznego punktu widzenia sygnalizowanie zmiany pasa ruchu jest takie same jak kierunku jazdy. Często się zdarza że sygnalizacja(lub jej brak) zamiaru zmiany kierunku jazdy i pasa ruchu jest sprzeczna. Dla bezpieczeństwa ruchu drogowego większe znaczenie ma obowiązek sygnalizowania kierunku jazdy niż zmiany pasa ruchu dlatego też w opisanej sytuacji należy sygnalizować zamiar skrętu nawet jeśli jedzie się drogą z pierwszeństwem , a w razie jazdy na wprost nie ma potrzeby sygnalizacji manewru. (komentarz: Mariusz Wasiak, Jacek Giszczak, Marek Tomaszewski, Kodeks Drogowy TOM I , Prawo o ruchu drogowym z komentarzem oraz orzecznictwem SN i NSA) Jednak ze względu na geometrie skrzyżowania kierujący jest zobowiązany do zachowania szczególnej ostrożności.
Komentarz
-
-
Gość
no to jak dobrze rozumiem wyszlo jednak jak wiekszosc mowila, a nie Bishop :diabelski_usmiech :wink:
Komentarz
-
Zamieszczone przez Artur_jawmoże trochę kotlet
Zamieszczone przez Artur_jawdziś otrzymałem pismood z-cy komendanta z ich komentarzem.
W skrócie :
Dla bezpieczeństwa ruchu drogowego większe znaczenie ma obowiązek sygnalizowania kierunku jazdy niż zmiany pasa ruchu dlatego też w opisanej sytuacji należy sygnalizować zamiar skrętu nawet jeśli jedzie się drogą z pierwszeństwem , a w razie jazdy na wprost nie ma potrzeby sygnalizacji manewru. (komentarz: Mariusz Wasiak, Jacek Giszczak, Marek Tomaszewski, Kodeks Drogowy TOM I , Prawo o ruchu drogowym z komentarzem oraz orzecznictwem SN i NSA)
bishop, jednak bedziesz stawiał flaszke :P :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonnbishop, jednak bedziesz stawiał flaszke, jutro podziałamy ,spokojnie żeby nie było ofiar :szeroki_usmiech
Cięzko żeby ten typowy suchar od zastępcy był komus pomocny.
Teraz powinien dostać taki obrazek i jego teoria polegla by w całości ,ze jadac główną /obojętnie od dołu czy góry/powinien wszystko świecić / w każdą możliwą drogę/ :lol:
Artur _jaw, jakie zapytanie wysłałeś , o obrazek z 1postu, o konkretny znak, czy realną sytuacje na drodze?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bishopArtur _jaw, jakie zapytanie wysłałeś , o obrazek z 1postu, o konkretny znak, czy realną sytuacje na drodze?... i dlatego też odpowiedz KMP Jaworzno (gdyż wspomniane skrzyżowanie znajduje się właśnie w tym mieście) z dokładnym opisem manewrów o jakie pytam czyli kontynuowania jazdy z ul grunwaldzkiej w insur.kościuszkowskiej lub krakowską
Komentarz
-
-
O ile prawo jasno mówi,że musimy sygnalizować zmianę kierunku jazdy, to nie precyzuje co to jest zmiama kierunku jazdy i jeżeli ktoś wcześniej nie przetrawił tego tematu , to jeździ tak jak jeżdzi, aby do przodu. Przykład niżej, odchylenie 10' /stopni/, jazda na wprost to już nie jest, ale jak ktoś powie że zrobił zakręt i zmienił kierunek i jeszcze to zrobil z włączonym migaczem ,to spojrzymy na niego jak na idiotę.I dalej czy 20' to już zmiana kierunku ,czy 38', czy 65'?.
Sytuacje rozpatrujemy jadac główna od dołu
Trzeba to przyjąć na logikę i jeżeli łuk drogi /głównej/ lub jej załamanie przebiega w taki sposób ,że bardzo daleko mu do zakrętu 90' /stopni/,a my kontynuujemy jazde po niej, wtedy nie świecimy kierunkowskazem, a świecimy zjazdy na te cienkie pajączki' odchodzące od głównej.
Natomiast taki zakręt jak poniżej ,świecimy kierunki ,prawo i lewo i tyle.
To jest mój punkt widzenia i każdy czytający jest dorosły, ma prawko i niech sobie postępuje zgodnie z kodeksem i tym czego się nauczył albo nie.
Natomiast jedno jest pewne , to po takich znakach zachowanie szczególnej ostrożności, konkretnie chodzi o pełną koncentrację, bo znajdą się miejsca w Polsce że znak nie oddaje rzeczywistej sytuacji przebiegu drogi, albo będą miejsca gdzie cała wieś jeździ po swojemu bo tak było z dziad ,pradziada... i znowu na dziada :szeroki_usmiech , a jak taki tubylec zobaczy nasz pojazd uzna ,że pojedziemy tak jak oni ...i łuup, wtedy co nam z tego że mieliśmy pierwszeństwo ,jak blachy pogięte, poduchy odpalone i krew z nosa płynie. Lepiej wcześniej skoncentrować się , hamowanie silnikiem , noga nad pedałem hamulca i spodziewać się ataku :diabelski_usmiech
bishop, ten znak toś chyba po tej flaszce winnej leonnowi wymyślił
To sobie zobacz ,jak urzędnicy wyznaczali przebieg drogi, a potem jakie znaki stworzyli, wczoraj szukałem fotek nietypowych znaków t6 i trafiłem na stronkę, nie jestem ich autorem i go nie znam, więc tylko link
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bishopPrzykład niżej, odchylenie 10' /stopni/, jazda na wprost to już nie jest,
Zamieszczone przez bishopI dalej czy 20' to już zmiana kierunku
To właśnie te 20° jest tutaj tą magiczną cyfra,wszystko <20° jest to jazda na wprost, a 20° i wyżej to już zmiana kierunku jazdy, mówimy oczywiście o skrzyżowaniach dróg, a nie o zakrętach drogi :wink:
Wszystko jest już zapisane w mądrej książce, nie ma żadnych niedomówień co to jest zmiana kierunku jazdy, a co jazdą na wprost.
Nie ma mowy też o żadnej dowolności w interpretacji znaków drogowych np. T-6, C-5, A-6a, F-11, C-1, C-2, C-3,C-4, P-8… itd…
Zobacz na to poniżej jest to takie samo skrzyżowanie o identycznych kontach odchylenia od osi jak to Jaworznie, tylko nie ma tej podporządkowanej na wprost, ale za to jest sygnalizacja świetlna.
Jak się należy zachować zgodnie z przepisami jadąc w prawo droga z pierwszeństwem przejazdu na tym skrzyżowaniu? Należy sygnalizować kierunkowskazem, czy nie? :diabelski_usmiechZałączone pliki
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonnTo właśnie te 20° jest tutaj tą magiczną cyfra, wszystko <20° jest to jazda na wprost, a 20° i wyżej to już zmiana kierunku jazdy, mówimy oczywiście o skrzyżowaniach dróg, a nie o zakrętach drogi
Zamieszczone przez leonnJak się należy zachować zgodnie z przepisami jadąc w prawo droga z pierwszeństwem przejazdu na tym skrzyżowaniu? Należy sygnalizować kierunkowskazem, czy nie?
Ciężko rozstać się z flaszeczką , ciężko
Zamieszczone przez Golas27no to jak dobrze rozumiem wyszlo jednak jak wiekszosc mowila, a nie Bishop:
Komentarz
-
-
mi się wydaje, a nawet jestem pewny, że wiele z tych wątpliwości powstaje ze źle umieszczonych znaków...o ile na tym zdjęciu, które wkleił leonn znak pionowy żółty jest sensowny, bo pokazuje "przebieg" drogi, o tyle znaki poziome na jezdni, oraz sygnalizator i znak poziomy niebieski - dla prawego pasa, głównego to jakiś absurd. Powinien przy takich małych kątach skrętu drogi być znak "prosto" a więc strzałka prosto, a nie w prawo. i to by rozwiązało problem....no chyba, że prosto też byłaby droga. Ale w tym wypadku nie ma, więc sprawa jest oczywista - ktoś źle znaki umieścił.... :lol: Bo widziałem wiele takich samych dróg mniej więcej, gdzie na takim lekko skręcającym pasie były strzałki prosto, a nie kierunek prawo czy lewo....
Komentarz
-
-
rafiki, dokładnie, powinny dla prawego pasa być kierunki na wprost przy takim małym kącie (jednak większość tak jest oznakowanych podobnych skrzyżowań). Tak mogliby oznakować, jak byłaby droga prosto jakaś i wtedy dla mnie oczywiste jest, że trzeba sygnalizować jazdę tym lekkim łukiem w prawo, bo jakbyśmy odróżnili kogoś kto jedzie główną lekko w prawo od tego co jedzie prosto w podporządkowaną? np. jak na prawym pasie byłoby oznaczenie kierunkowe prosto i w prawo (strzałki), a sam lewy (jak na fotce by odbijał w lewo). Dla mnie sytuacja oczywista
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bishopCiężko rozstać się z flaszeczką , ciężkoi to dla tego tak stajesz okoniem do oczywistych rzeczy
No nic ja poczekam :P
Zamieszczone przez rafikiskrzyżowanie jest absurdalnie oznakowaneZamieszczone przez sew1981dokładnie, powinny dla prawego pasa być kierunki na wprost przy takim małym kącie (jednak większość tak jest oznakowanych podobnych skrzyżowań).Zamieszczone przez bishopTo ogłoś na forum ,że wprowadzasz obowiązek wożenia przyrządów geodezyjnych , bo ciężko rozpoznać kąt 17°lub 23° i każdy kierowca sobie wyjdzie i zmierzy przed wykonaniem manewru ,
Poczytajcie troche warunki szczegółowe w DzU, a rozjasni Wam sie od razu w głowach :wink:
Komentarz
-
-
leonn, to wytłumacz mi, dlaczego na identycznym skrzyżowaniu jak na Twoim zdjęciu widuje często dla prawego pasa strzałki prosto, dokładnie takie jak na znaku, który zauważył rafiki ?! rzadziej dużo zdarza się taki absurd jak wkleiłeś fotę. Dla mnie to błąd w sztuce. Co mam tu czytać? możesz - wrzuć fragment, jak jakieś przepisy o tym mówią....albo bardziej odnieś te przepisy do tego co ja mówię, prawy pas prosto główna pod lekkim kątem skręcający (oznakowany strzałkami prost), lewy w lewo. Właśnie nic nie trzeba mierzyć, dokładnie.....
[ Dodano: Nie 15 Lut, 15 21:27 ]
albo taki przykład (ciut inny)....dlaczego ta skrzałka na prawym ...jest prosto, a nie w prawo?....dla mnie to logiczne, bo to główna ulica....według Twojej wersji rozumiem, powinno być lewa prosto, a prawa w prawo?Załączone pliki
Komentarz
-
-
Skrzyżowanie w Graniczna/Warszawska/Dudy-Gracza w Katowicach. Jedziemy Graniczną i chcemy jechać w Dudy-Gracza (Warszawska jest prostopadła do pozostałych).
Pytanie (zwłaszcza do kolegi bishop) brzmi:
W powyższej sytuacji kierujący pojazdem powinien:
a) włączyć najpierw prawy, a następnie lewy kierunkowskaz, gdyż wykonuje manewry skrętu odpowiednio w prawo, a następnie w lewo
b) nie włączać kierunkowskazu, gdyż zgodnie ze znakiem F-10 "Kierunki na pasach ruchu" nie wykonuje on manewru skrętu a jedzie prosto?
Komentarz
-
-
rafiki, jakby włączył w prawo kierunek, to by sygnalizował chęć zmiany pasa na prawy i skręt w prawo. Według mnie nie powinien żadnego kierunku wrzucać, bo jedzie według oznaczeń na znakach pionowych i poziomych prosto i to najlogiczniejsze rozwiązanie, jakimkolwiek kierunkiem by zmylił innych uczestników ruchu, bo "udawał" by chęć skrętu w warszawską. Ale to moje zdanie, nie musi mieć potwierdzenia (w często irracjonalnych) przepisach
Komentarz
-
Komentarz